تماس تلفنی با وزیر کار برای حل مشکلات معدن سیل زده هشونی 

وزیر کاردر پی درخواست تلفنی نماینده زرند و کوهبنان در مجلس، قول مساعد داد در اولین فرصت در جمع کارگران معدن هشونی حضور پیدا کند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی به اتفاق فرماندار کوهبنان از معدن هشونی در بخش طغرالجرد بازدید و در جمع کارگران معدن حاضر شدند و به خواسته‌ها و درد دل‌های دست اندرکاران معدن هشونی گوش دادند.

 نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس با صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت تلفنی صحبت و از او و رئیس صندوق بازنشستگی فولاد برای حضور در منطقه و بازدید از معادن خصوصا معدن هشونی دعوت کرد.

وزیر کار هم براساس پیگیری‌های قبلی و درخواست تلفنی نماینده زرند و کوهبنان قول مساعد داد در اولین فرصت در منطقه و در جمع کارگران معدن هشونی حضور پیدا کند.

 همچنین وزیر کار با فرماندار کوهبنان و سرپرست شرکت زغالسنگ هم برای پیگیری رفع مشکلات کارگران تلفنی صحبت کرد.

در حاشیه این بازدید عفت شریعتی کوهبنانی، نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه کارگری، نقش تعیین کننده‌ای در تقویت اقتصاد کشور دارد؛ اگرچه فراز و فرود‌هایی در مجموعه‌های کارگری معادن زغالسنگ استان کرمان رخ داده است؛ اما کارگران به عنوان جهادگران عرصه اقتصاد در تولید نقش مهم و برجسته خود را ایفا کردند.

او با اشاره به اینکه احقاق ضریب ۲و خلا بیمه‌ای کارگران معادن زغالسنگ در ۲ نطق مجلس شورای اسلامی بیان و‌ پیگیری شد؛ زیرا یک کارگر نمی‌تواند ۳۰ سال در اعماق درونی زمین کار انجام دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه تقویت بنیان کارگری و تولید به واسطه آرامش جامعه کارگری محقق خواهد شد،  تصریح کرد: در عرصه کارگری بایستی اطمینان و آرامش فضا تقویت شود تا شاهد رونق تولید مورد نظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باشیم.

او گفت: جا دارد برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در دستور کار سرپرست شرکت زغالسنگ قرار بگیرد تا این شرکت به جایگاه واقعی خود در عرصه تولید و اشتغال برسد.

 مجید توکلی، فرماندار کوهبنان با اشاره به اینکه متاسفانه سیل، خسارت جدی و اساسی به معدن، شامل: تونل‌ها، ساختمان‌های اداری، فضا‌های کارگری و تولیدات معدن هشونی وارد کرد و باعث بیکاری ۹۰۰ کارگر معدن شد، گفت: در کوتاه‌ترین زمان با کمک کارگران گل و لای جمع آوری شد و تلاش شد حقوق و مزایای کارگران در زمان سیل به موقع پرداخت شود.
 
او با اشاره اینکه درجریان سیل عملا کار در اعماق دورنی زمین و تونل‌ها با مشکل مواجه شد؛ البته تلاش کردیم که از ظرفیت نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان در حل مشکلات معدن هشونی در جریان سیل بهره ببریم، افزود: ورود آب همراه با گل و لای و سنگ باعث خسارت جدی به کمپرسور‌های هوا شد و این امر باعث تعطیلی ۲هفته‌ای معدن هشونی شد.

 مهدی قنبری، نماینده کارگران زغالسنگ بخش طغرالجرد از نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار کوهبنان در پیشبرد و  ارتقای اهداف و  رفع مشکلات کارگران  قدردانی کرد و گفت: در حوزه زغال رانت و رانت بازی، حق و ناحقی بیداد می‌کند و کارگران زمانی جشن پیروزی می‌گیرند که رفع مشکلات خلا بیمه‌ای، اجرای قانون ماده ۷ قرارداد‌های کار مستمر همراه با مزایای قرار داد دائم وایجاد امنیت شغلی را شاهد باشند.

او  ایجاد اشتغال زایی در معادن زغال سنگ، رونق بخشیدن به تولید وریشه کن کردن معضل بیکاری و نجات معادن از پیمانکاران و سرمایه داران را از جمله درخواست کارگران عنوان کرد و  خواستار رسیدگی به وضعیت بیمه‌ای، بیماری‌های ناشی از کار در معادن، برقراری بیمه تکمیلی درمانی معتبر برای کارگران و خانواده‌های کارگری و تشکیل کارگروه ویژه برای رسیدگی به مشکلات کارگران معادن دولتی و خصوصی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار